Benvinguts al meu Blog >......Desitjo que us agradi !!!Deixa'm un missatge>enricc38@hotmail.com----

DICCIONARI FLIXANCO ( blog d'Eva)

dissabte, 15 de maig del 2010

Montsant: Congost de Fra Guerau- Sant Bertomeu-Els Ventadors-Punta dels pins Carrassers- Grau del LLop

La sortida d'avui, tal i com haviem dit, l'hem fet al Montsant i en concret al Congost de Fraguerau.
Una ruta que s'esperava molt bonica i amb vistes espectaculars i com no, un pel difícil. La veritat és que ha estat tal i com l'esperàvem. El dia era fresc ( 6 ºC ) i amb vent.
Hem arribat a Ulldemolins i d'allí per una pista fins l'Ermita de Sant Antoni ( perfectament indicat). Hem deixat el cotxe al parking i a les 08h 15 hem iniciat la ruta.
Aquest cop, erem: Jose, Eva, Benjamin, Olga i jo.
La ruta comença amb un camí de terra.
Ben aviat començem a veure les precioses montanyes de conglomerat, amb diverses formes que l'aigua i el vent han anat fent a la roca.
Creuem un petit torrent d'aigua
Aviat fem cap a les cadolles fondes, que són estretes gorges que el riu Montsant ha obert al conclomerat.
Al fons podem observar els tres juradets. Anirem trobant roques de moltes formes diferents, on podrem deixar anar la imaginació i veure una forma de algo en concret.
Sort que Jose estava allí i ens ha pogut aguantar la roca.
Més formacions rocoses. Jo aquí hi veig dos cares: els vigilants del Congost!
Pont sobre el riu Montsant que ens portarà fins l'Ermita de Sant Bertomeu. Una raconada preciosa i ben amagada que convida a la reflexió per la pau i la absència de soroll que s'hi respira.
L'ermita de Sant Bertomeu.
Balma amb una font i una verge al costat.
Ja som al Portell dels Ventadors. Podem obervar les crestes de la muntanya i notar molt d'aprop el fort vent que hi fa. Ara entenem el perquè del nom. Podem gaudir d'unes vistes espectaculars.
Ja hi som al llom rocallos per on hem de pujar grimpant. És una mica dificultos pel fort vent que hi fa, però amb paciencia i poc a poc ho aconseguirem. Eva i Jose pujant!
Un cop passat el llom, seguim cap a la punta dels pins carrassers. Mirem enrera i podem veure el llom per on hem pujat i el fort desnivell que hi ha al costat. Els pels de punta!!!!!
Ja som a la Punta dels Pins Carrassers. Precioses vistes de la serralada i al fons podem veure el Toll de l'Ou. A l'altre costat podrem veure al fons de la Vall, Ulldemolins.
Agafem el desviament pel Grau del LLop i els primers metres són dificil de fer ja que són molt empinats i amb pedra solta. Es tracta de baixar poc a poc i assegurant els peus. Això sí, la baixada es preciosa i bonica pel mig del bosc.
I un cop baix, ens recuperem , reagrupem i cap al cotxe.!!!!
Distància: 12 km
Durada : 5h 25
Dificultat: Difícil
Desnivell : 500 m

eva_yam ha dit...

Bé, aquest cop no diré guapíssima perquè el grau de dificultat em va fer passar-ho una mica malament! sabia qeu tenia vèrtig però no fins quin punt em podia molestar!! :)

La ruta és preciosa per les senderes que hi ha però pel meu gust treuria el tram dels ventadors ja què era molt perillós.(apart feia molt de vent)

per la resta tot molt bé!!! el primer tram de baixada també era fort però com què anàvem en grup va ser maco!!!!!!

ahhhhhh i sobretot donar-vos les gràcies a tu i a jose per ajudar-me al tram dels ventadors perquè sense vosaltres tinc claríssim que no hagués passat!!!!!! jejejeje

eva_yam ha dit...

per cert tato, no t'havia felicitat per la crònica!! aquest cop te l'has currat molt!! m'agrada molt més així!!!!!!!!!

Un petonàssssssss

enric ha dit...

Gràcies Eva!! Aquest cop ho he volgut fer diferent. No hi ha que donar les gràcies per res. Som un equip, no?

José (PPI) ha dit...

Hola Enric:

Ostras, ostras y reostras, que casualidad, mira por donde navegando por la red he encontrado tu blog, y justo este sábado, cuando estábais subiendo por la cresta, con todo el vendaval que hacía, nosotros os vimos, estábamos en la otra parte del Valle, veníamos del Toll de l'Ou, e incluso os hicimos un par de fotos, que casualidad.

Enhorabuena por la ruta y por las fotos, y que valentía al ascender por esa cresta montañosa con el viento que hacía.

Si puedes visita nuestro blog, que en unos días estará publicada la ruta que hicimos nosotros y en algún rinconcito pondrémos alguna de las fotos que os hicimos (vamosderuta.blogspot.com)

Saludos y B.R.A.T.

blanquejador ha dit...

Hola Enric esta ruta es molt guapa, el Montsant es tot un espectacle vaiguis per on vaiguis. Jo tambe tinc una ruta preparada per esta zona tot i que amb alguna variant.