Benvinguts al meu Blog >......Desitjo que us agradi !!!Deixa'm un missatge>enricc38@hotmail.com----

DICCIONARI FLIXANCO ( blog d'Eva)

diumenge, 26 de setembre del 2010

La Fatarella- Punta l’Home- Pi de Montbrió- Flix

Avui Jose i jo hem començat la temporada senderista i ho hem fet amb una ruta fàcil i no massa complicada encara que amb un gran encant i bones vistes.

Hem sortit a les 08h des de Flix amb el cotxe i ens hem dirigit cap a la Fatarella. En arribar al final de la costa ( abans d’arribar a la Fatarella), trobem un desviament cap a la dreta que ens portaria cap a les Modorres. L’agafem, però acte seguit agafem de nou un desviament a dretes que és un camí de terra.

Be, allí mateix deixarem el cotxe i començarem la ruta d’avui.

Tot el camí és una pista de terra enorme que l’han ampliat per tal de poder passar els camions i màquines que estan treballant per la col·locació dels aerogeneradors. La veritat és que fa una mica de mal a la vista veure com estant fent lloc a la muntanya, però esperem que un cop col·locats, tot quedarà més o menys igual que abans.

Be, doncs seguint aquest camí i sense deixar d’anar pel costat de la falda de la muntanya, arribarem a la Punta l’Home ( punt geodèsic). Cal dir que aquest punt, queda una mica fora del camí i que cal anar en compte sino ens el passarem tot i que es veu des del camí.

Seguint endavant, deixarem el camí principal per agafar-ne un altre a dretes que té una forta baixada. Després seguirem per un camí fins que a la dreta, baix al pla, veurem una gran plantació d’olivers. Es aquí on hem d’anar mirant pel costat de la dreta fins que trobarem un pi trencat i una fita que ens indicarà el lloc per on hem d’agafar la sendera que pel mig de la plantació ens portarà fins el pi de Montbrió, passant per la cova que porta el seu nom.

En arribar al pi, un camí a la dreta que passa pel costat del mas ( trencat), ens portarà fins a la carretera i fins a Flix, on agafarem el cotxe i anirem a buscar l’altre que hem deixat a la Fatarella.

Com a nota anecdòtica, comentar que l’hi he ensenyat a Jose un lloc de la carretera a la Fatarella, que de ben segur molts sabeu, on la vista ens diu que es costa avall i si deixem el cotxe aturat, cap baix i en punt mort, resulta que el cotxe marxa solet cap al darrera, pujant costa. És un lloc curiós i m’agrada ensenyar-ho .

Una bona caminada, amb l’agradable companyia del meu amic Jose.

Durada: 3h

Dificultat: Fàcil

Distància: 14 km

Veure ruta al Wikilog

Unknown ha dit...

Bona ruta ! Però que feu amb el cotxe ?

eva_yam ha dit...

que morro q teniu!! mira que fer ruta sense mi!! jejejeje