Benvinguts al meu Blog >......Desitjo que us agradi !!!Deixa'm un missatge>enricc38@hotmail.com----

DICCIONARI FLIXANCO ( blog d'Eva)

dilluns, 10 de gener del 2011

Flix- Punta l'Home ( per la cresta)

Avui dia 9 de gener del 2011, el Centre d’excursionisme de Flix ha organitzat la seva típica sortida a la Punta L’home que cada any fa per encetar l’entrada del nou any.

Doncs a les 08h 30, ens hem concentrat a la plaça de l’església i d’allí hem iniciat la sortida d’avui. Pel camí de pujada fins als quatre camins, s’han anat incorporant persones fins arribar a la trentena de participants.

O sigui que hem estat un grup molt nombrós .

La ruta d’aquest any l’hem fet arribant fins a la Bassa de les Clotxes i allí hem agafat el camí de la dreta que ens ha portat per la sendera del Tossal de Montredons i travessant la vall fins al camí que ens portaria cap al pi de Montbrió. Però uns metres més endavant hem agafat un camí a l’esquerra, que passant pel mas de Sabaté ens ha pujat fins al final del camí de les Torres d’Alta. Seguint uns metres aquest camí, l’hem deixat per pujar per la cresta de la muntanya fins a dalt de la Serra de la Fatarella i a la Punta l’Home. Cal dir que aquest és el punt més dificultós ja que en pocs metres puges fins als 385 metres de la Serra.

Com anècdota, puc dir que ens hem trobat en aquesta sendera, un grup de caçadors de Flix que estaven caçant porcs senglars i els hi hem espatllat una mica la cassera.

Be, un cop dalt hem menjat una mica i de seguida i després de la foto de rigor, hem reprès el camí de baixada, ja que dalt plovia bastant.

La baixada és per una sendera empinada però de fàcil accés. I ja baix, agafem el camí asfaltat, passant pel tallafocs i ja fins a la Bassa de les Clotxes.

Una ruta molt bonica, per senderes impressionants i amb vistes espectaculars. Cal dir que la punta l’Home és el punt on es toquen el terme de Flix, Riba-roja, Ascó i la Fatarella, a part de que les vistes amb un dia clar com el d’avui són molt boniques.

Agraïr la feina dels membres del Centre excursionista que han estat dies preparant la ruta i netejant-la per que la poguéssim fer més còmodament.

Dificultat: Moderada

Durada: 3h 45

Distància: 18.2 km

Alçada: 520m

eva_yam ha dit...

unes fotos molt boniques!!! la ruta és veu molt guapa!! em vaig quedar amb les ganes de vindre!! un altre any serà!!