Benvinguts al meu Blog >......Desitjo que us agradi !!!Deixa'm un missatge>enricc38@hotmail.com----

DICCIONARI FLIXANCO ( blog d'Eva)

diumenge, 25 de març del 2012

El Congost de Montrebei

El Congost de Montrebei, és un lloc paradisíac que forma part de la Reserva Natural Parcial de la Noguera Ribagorçana- Montrebei i que ha d'estar a l'agenda de les "rutes fetes" de tot senderista. Avui hem sortit de Flix Eva, Eli, Tere, Rosa, Dolors, Maribel, Pep, Eulogio, Antonio, Jose i Jo, per tal de complir un desitg comú.

Tot i el canvi d'hora i per tant la matinada que ens ha tocat fer, a les 09h ja estàvem a la Masieta per tal de començar la ruta d'avui.

La ruta sol sortir, la podem fer per les Tarteres o per l' Enbassament   ( solament si esta buit). Hem agafat el camí de l'esquerra, per les Tarteres i la tornada la fariem per l'enbassament. El primer comporta una pujadeta i una baixadeta i el segon és quasi be pla      ( cosa que ja va be a la tornada).

Tots dos es junten abans d'arribar al pont penjat.

Després del pont, podem seguir recte ( pujant) o be agafar un sender que surt per devall del pont. Tots dos porten al mateix lloc, un pujant i l'altre planejant.

I d'allí ja començarem poc a poc a endinsarnos dins del Congost, on les dues "parets" es van juntant poc a poc. És la part més impressionant de la ruta!
Cal anar en compte en assegurar el peus i d'agafar-se al cable d'acer, tot i que l'amplada és generosa.

En acabar el Congost, hem seguit endavant, per tal de veure de lluny com es van separant les dues parets, la de l'Aragò i la Catalana,

fins al Mas de Carlets, un refugi en runes que el trobem al final d'una pujadeta per mig d'un bosc.

Allí i després d'una aturada tècnica, hem donat mitja volta.

Aquest cop, hem anat per la part de baix del Congost, que queda més prop del riu i que ofereix una perspectiva diferent.

I ja fins la Masieta, on hem aprofitat per dinar.

Un cop dinats, "carretera i manta" i cap a Flix!
Una sortida molt bonica, complerta i espectacular, amb molt bon rotllo i molt bona companyia!

Durada: 4h 40
Distància: 12 km
Dificultat: Fàcil

Fotos de la ruta

eva_yam ha dit...

Molt bona crònica!!

Una sortida molt guapa!!
La veritat és què he disfrutat moltíssim!

tot i tenim vertigen he pogut disfrutar-la ja què el camí era més ampli del què em pensava!! L'únic el pontet però es veia tant segur que et donava forces! jejeje (encara que es movia una mica)

Però la veritat és què ha valgut la pena aquestes hores de viatge amb cotxe per anar amb aquest lloc.

Apart hem estat 11 persones les què hem anat i donava molt de goig caminar tots junts; també destacar el bon ambient entre tots!! molt bon rollo i m'he sentit molt agust!!

ARa fins la propera sortida i aquest cop per les nostres terres perquè també tenim moltíssimes rutes i res a envejar de la resta.

felicitatssssssssssss per la feina ben feta!

Angel ha dit...

Quina passada de lloc! Ens queda lluny, pero sembla que paga la pena el viatge!!

enric ha dit...

Si Angel, és una ruta molt bonica i espectacular. L'unic inconvenient són les hores de viatge, però....
Gràcies pel comentari!!

José Luis Ordovás Sariñena ha dit...

Estupendo reportaje y excursión. Veo que pudisteis volver por abajo. Cuando el pantano tiene mas agua no se puede... Enhorabuena.

enric ha dit...

GRàcias Jose Luis!! La verdad és que vale la pena ir por los recorridos ya que las vistas son diferentes.