Benvinguts al meu Blog >......Desitjo que us agradi !!!Deixa'm un missatge>enricc38@hotmail.com----

DICCIONARI FLIXANCO ( blog d'Eva)

dimecres, 2 de novembre del 2011

Panta d'Ulldecona- Fredes ( Circular)

Aquest matí hem anat a fer una sortideta, d'aquelles que feia dies que no feia. Si que cada dia surto amb els meus gossets un horeta i mitja, però trobava en falta el pujar dalt d'una muntanya. O sigui que a les 07h, el company Benjamin i jo, hem sortit direcció al pantà d'Ulldecona, lloc des d'on sortia la nostra ruta d'avui.
En arribar al pantà, hem creuat el pont
i hem agafat una pista que surt just a ma dreta i a uns 2km, en quant hem trobat un bon lloc, hem deixat el cotxe.
Sempre pel costat del pantà,

hem anat baixant per la pista fins arribar a uns masos i just al davant surt un camí a esquerres que ens pujarà fins dalt de tot. Cal dir que no hi ha cap indicador i t'has de guiar per la mola del Magraner

que t'observa des de dalt i sobretot pel GPS. De seguida trobem el mas d'Abellà, que deixant-lo a l'esquerra ens farà seguir el PR, rodejant sempre la mola del Magraner, fins dalt de tot on travessarem el portell de l'Infern.

Passarem per una cova molt gran

i arribarem al mas de Pixon.

Camí de Fredes, passem per la Font del Teix.

Un cop a Fredes, un poblet molt bonic amb tan sols 25 habitants, hem aprofitat per dinar al restaurant que hi ha a l'entrada del poble, més ben dit a un quilòmetre.

Cal dir que des de la sortida, fins a Fredes, tot és pujada i sortim de 490 metres d'alçada fins a 1150.
En acabar de dinar, ens queda un bon tram de camí, però aquest és tot de baixada. Si el paissatge de pujada és preciós, cal dir que el de baixada és una passada. A més de que els diferents tons de colors de les fulles dels arbres donen al bosc en aquestes dates un aspecte encisador.

Passem el barranc del Salt i arribem al Salt de Robert on un petit filet d'aigua baixa per les roques.

No hi ha aigua al barranc, però es nota que quan plou hi baixa de debò. Passem la casa forestal i arribem a la pista de la Fou que ens portarà fins al pantà i fins al punt de sortida.
Durant tot el camí, tan de pujada com de baixada em estat acompanyats de  cabres i d'àligues que feien l'entorn encara més agradable.
Una sortida preciosa, amb uns paissatges meravellosos i amb molt bona companyia.

Dificultat: Dificil
Durada: 5h 30' ( pujada 2'5 i baixada 3h)
Distància: 21 km
Alçada: Mínima 495m; màxima 1155m

Anònim ha dit...

joerrrrrrrrrr 5'30!!! esteu fets uns cracks!! quanta pujada!!!
ufffffffffffff

el lloc es veu maquíssim !!!! a veure quan fem un altra però en menys pujada! jejejejeje