Benvinguts al meu Blog >......Desitjo que us agradi !!!Deixa'm un missatge>enricc38@hotmail.com----

DICCIONARI FLIXANCO ( blog d'Eva)

dissabte, 20 de febrer del 2010

Senderisme a Flix: Margalef- Ermita de Sant Salvador








Aquest matí, a les 08h 30 ja estàvem preparats Jose i jo per a marxar cap a Margalef per a fer la nostra sortideta conjunta del dia d'avui. El solet ens acompanyava i tot apuntava que faria un bon dia per caminar i gaudir de la muntanya. I així ha estat !
A les 09h 15 ja estàvem a Margalef i hem deixat el cotxe passat el pont que creua el riu Montsant, en direcció a l'Ermita de Sant Salvador.
Pujant pel camí, hem agafat el primer desviament a la dreta, marcat amb una tímida senyal groga, inici del que seria la nostra caminada d'avui.
Be, no sé com descriure tot el que he pogut gaudir avui, amb les precioses vistes del Montsant i de tot el que l'envolta. Realment una sortida per tornar a fer i per recordar. I és que cada estona ens estàvem aturant per poder plasmar en una foto tot allò que es mostrava al nostre davant.
En arribar a dalt al mas del serrador, la cota més alta del trajecte, hem agafat un camí a l'esquerra i cap a l'ermita. Cal dir que la sendera surt abans de passar del tot el mas, ja que si us equivoqueu com ens ha passat a nosaltres, haureu de fer baixada lliure per la muntanya durant una estona. El camí surt justament al mig del mas. Amb això podreu veure que no esta massa ben senyalitzat.
I un cop a l'Ermita, podreu gaudir d'una zona de lleure molt ben cuidada, amb aigua que baixa de la muntanya i una edificació antiga però bonica. Voldria afegir que l'arribada a l'ermita, m'ha portat molts bons records de la meva joventut, ja que va ser la primera acampada que vaig fer amb el GAM de Flix( grup d'amics de la muntanya, ja desaparegut). Tenia uns 15 anys i anava amb el meu amic Pitoi de parella de tenda. Va ser un cap de setmana molt bonic.
I d'allí cap a Margalef.
Cal dir que la majestuositat del Montsant impressiona i a la vegada et marca per a tornar-hi el més aviat possible.
Avui he tingut l'alegria de poder fer el "viatge" amb el meu company i amic Jose, amb el que espero poder-ne fer moltes mes.
Salutacions!!

Distància: 7.6 km
Durada: 4h
Dificultat: Moderada
Alçada: 756 m

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Ei!!! fà uns quants anys vaig perdre una xiruca aquí dalt, n'has vist alguna?? Ha canviat aixó,eh?

Anònim ha dit...

Ah! soc Pitoi!!!

enric ha dit...

Eiiiiii!!!! volia enviar-te una foto de l'ermita. M'ha portat molts bons records de quan hi vam anar d'acampada amb el GAM. Ha plogut una mica des de les hores però....els records hi seguien estant!!!
He anat a veure la cova on ens vam regugiar per la nit quan es va posar a ploure i tot feia aigües!!!!!
Per cert, la xiruca ja forma part del paisatge; és monument nacional!!
Molt bonic, la veritat!
Una abraçada!

blanquejador ha dit...

Hola veig que heu trobat un bon dia per fer l'excursio i ho heu passat be.

eva_yam ha dit...

una passada de lloc!! les fotos precioses!!!!!! 4 hrs. ufffff!!! i 756 m!!! com està jose??? com et passes amb les rutes!! jejejeje

m'ha agradat molt les viste!! me l'apunto per més endavant!!!

petonetsssssssssss

enric ha dit...

Si Joan, ens va fer un dia molt bo. I com tu saps les vistes des de dalt són precioses.
Ens ho vam passar força be.
Salutacions!!

Eva, t'has perdut una bona sortida. Jose esta perfecte, perquè la pujada no es massa forta. Vas pujant poc a poc. Ja la farem!!

Les meves fotos !!!

enricc

enricc
Les meves nenes !!!